Mały Plan Pracy
Zespołu Promocji Hufca Siódemka
Też mamy plan pracy. Fajno co nie? Mieliśmy nawet w zeszłym roku! Wygląda pewnie trochę inaczej niż standardowy plan pracy drużyny, lecz idee i cele ma podobne. Jako, że zamiast zastępów mamy kanały w mediach, a zamiast członków drużyny - followersów, to spostrzeżenia nt. naszego działania opieramy na rozmowach z Wami, mniej lub bardziej poważnych plotach oraz (po raz pierwszy) na ankiecie nt. działania siódemkowych mediów. Nie wszystko możemy tu napisać (bo nie byłoby niespodzianek, a każdy lubi niespodzienki) ale i tak zachęcamy do zerknięcia. xoxo
#1
Poprzedni rok
Wyszło na pewno!
X zebrać zespół hufcowy fotografów i stworzyć z nimi insta
X zebrać 300 obserwujących
X ujednolicić hufcowe dokumenty (logo, kolory)
X przenieść dokumenty na onedrivie zhp.pl
X pokazać 5 artykułów siódemkowych ludzi
X prowadzić przez najbliższe 2 semestry Newsletter Siódemki
X stworzyć terminarz hufca online i rezerwację harcówki
Trochę wyszło, trochę nie wyszło?
x postować na fejsie 3x tygodniowo, 2x na insta
x prowadzić bezpośrednią relację z wydarzeń
x poszerzyć tematy postów o inspiracje (podróże, zbiórki, zdarzenia)
Jeszcze kiedyś wyjdzie!
stworzyć film promocyjny
rozwinąć Bank Konspektów
ogarnąć konkurs związany z aktywnością na fb
znaleźć kolejną osobę do naszego super teamu
#2
Opinie z Siódemki
Zrobilismy ankietę i zapytaliśmy o opinię kilka wybranych grup z Siódemki. Chcieliśmy by było róznorodnie pod względem wieku i "harcerskiego stylu". Odpowiadali:
> Uczestnicy KP 2018
> Wędrownicy - Więź i Czarna
> Żeńskie drużyny HS - Koniczyna i DYSK
> Kadra kursów kształceniowych
Ankietę wypełniło 40 osób, czyli ok. 10% naszego hufca, więc przy całej naszej niewiedzy dot. robienia ankiet, badań i statystyki, uważamy że jest całkiem reprezentatywnie. Trzeba pamiętać, że im niższy rocznik tym większa skłonność do używania instagrama (często zamiast) facebooka, co należy wziąć pod uwagę przy czytaniu rezultatów, gdyż u nas posty z instagrama nie dublują postów z fb i vice versa.
5.51
0-10, jest zbyt sztywno czy luźno?
2.61
ile ma być postów/tyg. na fb?
2.45
oraz na insta?
Co mogłoby być dobrym pomysłem?
_75 % szalone historie i przygody ludzi z Siódemki
_50 % posty z działania drużyn i szczepów hufca
_38% posty o wyróżniającej się lub ciekawej kadrze
_38 % gadżety do pobrania - plany lekcji/kalendarze
Co nie jest istotne?
_06 % długie posty o ludziach z hufca
_12 % grafiki i memy
_20 % kartki z kalendarza
_22 % story na facebooku
Co jest najbardziej istotne?
informacje i przypominajki
mnogość zdjęć z wydarzeń siódemki
udostępnianie postów szczepów i drużyn hufca
Czego brakuje?
spójności | relacji na story
info o tym co dzieje się w szczepach
krótkich filmów | info co dzieje się poza hufcem
#3
Całkiem poważna analiza
Co mamy:
X świetnych fotografów
X ciekawych ludzi z ciekawymi historiami
X pogłębiające się relacje międzyludzkie w hufcu
X oddanych (a jakże!) fanów
X większa świadomość w hufcu, że fajnie gdy rzeczy są ładne i sensowne
X dużą grupę, do której można docierać z bardziej ambitnym contentem
X ogólnohufcową chęć do pokazywania swoich osiągnięć
Co (niestety) też mamy:
x ograniczoną liczbę osób, których interesuje hufiec w internecie
x trudności w wyciąganiu zdjeć i historii od ludzi (!)
x brak spójności i brak relacjonowania życia hufca na bieżąco
x zbyt duże skupieniu na samym hufcu, zbyt małe na jego środowiskach
Co możemy mieć:
> niezwykle ciekawy content, gdy pomęczymy o to ludzi
> coraz więcej ciekawych zdjęć, w końcu ze wszystkich (!) szczepów
> promocję pozahufcową przy okazji dużych eventów (kursy, wymiany, bn)
> rosnące zainteresowanie, gdy zaczniemy się skupiać na środowiskach
#4
Obieramy cele i kierunek
_01 skupić się na szczepach i drużynach
_02 zachęcić ludzi do chwalenia się sukcesami
Cztery cele wizualne:
_03 stworzyć wspólna identyfikację wizualną wydarzeń i postów
_04 publikować na obu kanałach 2x więcej zdjęć po wydarzeniach hufca
_05 relacjonować owe wydarzenia na bieżąco poprzez insta-story
_06 ujednolicić papeterię wirtualną (m.in. dyplomy) oraz tą rzeczywistą
Jak by to zrobić?
ad_03 stworzyć formatkę/schemat, który będzie wykorzystywany np.
przy promowaniu Siódemcaffe i na
jego podstawie tworzyć grafiki
oraz poprawić szczegóły na stronie
ad_04 przypisać eventy do członków zespołu i być w kontakcie z
fotografami już przed rozpoczęciem.
ad_05 zebrać większą grupę z dostępem do insta, która będze wrzucać krótkie relacje z eventów
ad_06 przeformatować papeterię zgodnie z _03 oraz stworzyć tymczasową galerię w harcówce
Cztery cele merytoryczne:
_07 regularnie publikować krótkie historie i przygody ze szczepów
_08 wrócić do cyklu informacji o próbach oraz szczepowych eventach
_09 informować też o akcjach poza-hufcowych i obywatelskich (wybory)
_10 w połowie roku zastanowić się czego jeszcze brakuje i wpisać tutaj
Jak by to zrobić?
ad_07 wybrać grupę potencjalnych kandydatów z każdego szczepu, zgłaszać się do nich do skutku, aż zdobędziemy 5 historii/przygód publikowanych jako post lub artykuł
_08 wrócić do cyklu prób oraz do pomysłu instruktora miesiąca we współpracy ze szczepowymi
_09 zorganizować 'promocję' wyborów oraz przekazywać info z
gk / ch. / wydziału zagr. / harc-prasy
_10 w okolicach lutego spotkać się z ludzćmi od prmocji w szczepach, by przedyskutować temat ponownie
W razie uwag, pytań czy innych spraw dotyczących promocji, pisz na: program.srodmiescie@zhp.wlkp.pl lub agnieszka.rydlewicz@zhp.net.pl
W tym konkretnym przypadku zdjęcia robili: #1 #0 - Kris Sobkowiak, #2 - Dorota Goraj, #3 - Janek Sowiński, #4 - Zosia Sobota
